Friday, April 6, 2007

Drömmar plågar, knäckebröd smular

Jag tror att en del av ilskan kom ut i en dröm häromnatten. Jag tar alltid ut mina aggressioner i drömmar. Kanske borde jag tillåta mig att göra det i det vakna livet istället. Ibland iallafall. Drömmen var en av de jobbigaste jag haft på länge. Kaos, gråt, skrik - allt upplevt precis som om det skulle ha hänt mig som vaken. Men trots att jag både fysiskt och psykiskt var helt färdig när jag vaknade var det ändå skönt.

Nu ligger jag i sängen, äter en knäckesmörgås (det påminner mig om en gång när jag och bror smulade knäckebröd i pappas säng - han blev inte jätteglad) och förbereder mig på en ny natts drömmar. Förhoppningsvis blir de mer harmoniska. Förhoppningsvis kommer de att stärka mig. Förhoppningsvis kan jag vakna redo för min första påskafton på den lilla ön med de vita husen.

No comments: